استخر پیش ساخته آماده نصب نسبت به استخر های بتنی خیلی تفاوت ها و مزیت ها دارد که قیمت آن و سرعت نصب شدن آن از معدود تفاوت های آن می باشد برای اطلاع از تفاوت های بیشتر این مقاله را کامل مطالعه کنید.

1. استخر های پیش ساخته بدونه نیاز به گودبرداری و کندن زمین در مدت زمان حداکثر 2 ساعت توسط نصابان شرکت اینتکس لند قابل نصب و اجرا می باشند.

2. استخر پیش ساخته دارای دی وی دی و دفترچه آموزش نصب هستند که روش نصب آن کاملا توضیح داده شده است تا خود خریدار نیز بتواند استخر را بدونه نیاز به حضور اجباری نصاب و هزینه اضافی نصب کنید.

3. استخر های پیش ساخته به سرعت نصب و جمع آوری می شوند یعنی اگر زمانی خواستید این آنها را جمع کنید به سرعت دمونتاژ می شود تا فضای اشغال شده را مجددا استفاده نمایید.

4. بدنه استخر پیش ساخته قابل تعمیر است و با چسب تعمیرات توسط خود خریدار قابل تعمیر است  اما برای تعمیر استخر های بتنی توکار باید کلی زمان گذاشت و چندین نفر تعمیرکار را استخدام کنید.

5. این استخر های پیش ساخته برای پرورش ماهی، شنا، آب درمانی و ذخیره آب کشاورزی قابل استفاده هستند و نظافت آنها نیز ساده تر از استخر های بتنی می باشد.

6. استخر اینتکس دارای پمپ تصفیه آب شنی در داخل بسته بندی خود می باشد در حالی که استخر های بتنی پمپ تصفیه خانه آنها دارای قیمت های هنگفت و مجزایی می باشند.

7. استخر پیش ساخته دارای زیر انداز محافظ بدنه و روکش برای جلوگیری از ورود گردوخاک و نردبان دوطرفه برای ورود و خروج می باشند.

8. بزرگترین سایز استخر از قبل آماده نصب اینتکس فقط 150 کیلوگرم وزن دارد درحالی که استخر های بتنی 100 ها تن بتن، میلگرد و کاشی نیز دارد که برای ساخت و حتی خراب کردن و جمع آوری آن در صورت لزوم کلی هزینه اضافی نیاز است.

9. استخر های بتنی معمولا ارتفاع بلندتری نسبت به استخر های پیش ساخته دارند که یک مزیت است ولی از طرفی هم ممکن است برای کودکان و خردسالان خطر غرق شدن را در پی داشته باشد که این استاندارد در کارخانه اینتکس با ارتفاع 132 سانت رعایت شده است.
تفاوت استخر پیش ساخته و استخر بتنی

10. استخر های بتنی و پیش ساخته دارای لوازم نظافت مشابهی هستند که کارخانه اینتکس همه این لوازم را نیز تعبیه نموده است.